martinebakker.reismee.nl

Ziektes, Salta en bueno Bolivia

Hi All!

Thanks voor al jullie reactionos! Tijd voor een update!

Na ons weekend lost in de woestijn dat bestond uit koffiedrinken en shoppen voor de meiden en ik sightseen in mn hotelkamer in gezelschap van een voedselvergiftiging zijn we met de bus naar Salta , Argentina gegaan. 17 uur bussen, nockout bij de borderdoor hoogteziekte, slurpen aan een zuurstofmasker, een ondefinieerbareprik gekregenen verpletterd door mijn busbuurman, aangekomen in Salta. Daar nog 2 dagen no life in mn kamer totik woensdag weer van de party was om met de meiden in een busje de omgeving te bekijken. Gekleurde bergen, woestijn, mucho cactussen, rustgevende dorpjes, inka musea etc. Echt geweldig! Vrijdag zijn we een dag en nacht als echte cowgirls gaan slapen op een gauchos waar we als volleerd paardrijdsters hebben gecrossed in galop door de bergen en de vallei. Bbq gegeten, met puppys gespeeld, wilde koeien gespot, geslapen in ini mini nonnenbedjes (de rancho was vroeger een klooster) en Argentijnse kaartspellen gespeeld. Het weekend gepartyed en bij t zwembad gehangen en maandag vertrokken naar Bolivia. Sweet Salta!

Met een trein zijn we naar Uyuni gereden een plaatsje in Bolivia waar werkelijk NIETS te beleven is maar vanuit daar worden tours door de omgeving georganiseerd. Maar ik kijk mn ogen uit. Iedereen loopt hier namelijk in kleurrijke klederdracht met gekke vlechten, buidels van de kleurrijkte stoffen met bungelende baby´s erin, kekke hoedjes en sokken in hun schoentjes met lama´s erop. Wij gaan binnenkort ook shoppen till we drop aan lama stuff en colorkledij!

Met een 4x4 jeep met personal cook en 3 andere touristen zijn we de volgende dag 3 dagen lang door de woestijn gaan rijden. Dag 1 naar zoutvlaktes die verblindend wit en eindeloos zijn (waar je hele geestige foto´s kunt maken). Midden op de zoutvlaktes is ineens een cactuseiland waar we aan een tafel gemaakt van zout ons maaltje kregen. ´s Avonds aangekomen in een hotel gemaakt van zout! Zelfs het bed was van zout. Daar heerlijk geslapen met sweet salty dreams. Dag 2 meren route gereden waar de meest byzarre meren opdoken in de middle of de desert. Meren vol kleuren (groen, blauw, wit,roze, rood ) vol met knalroze flamigo´s. Heel beauty. Ook enorme rotsformaties gezien en een overvloed aan ezels, lama´s en een struisvogel met 10 babys achterna gereden. ´s Avonds ons eerste horror momentje in het aftanste hotel ever waar na 9uur geen stoom was, een gare gaskachel (het was stervens koud) en alleen 6 bedden gemaakt van steen waar we het maar mee moesten doen. ´Gelukkig´ moesten we om 4 uur op om naar geizers te gaan en als ijspegels na het geizerbezoek in een hot natural term gedoken. De flamigo´s stonden 3 meter verderop ons aan te gapen. Nog meer meren, stenen (pff alweeer stenen=) ) zand en bergen gezien en terug gereden naar Uyuni. Vandaag zijn we aangekomen in Potosi. Een dorpje vlak bij zilvermijnen die we morgen van de binnenkant gaan bekijken. Ademstokkend en vergassend zijn termen die we horen van mensen die daar zijn geweest maar wel heel indrukwekkend. Ben heel benauwd!Uuuhh benieuwd!!

How is snowy Holanda doing??

Loves!

Marcelle

Martine!!!!wat een super verhaal!!!leuk om te lezen, wat maken jullie toch waanzinnig dingen mee echt gaaf!!! Ben je inmiddels weer helemaal de oude?nergens meer last van??!! Veel plezier de komende dagen en zie jullie reisverhalen graag weer tegemoet!Dikke kus uiteraard ook aan de
andere chica's!!!

Silke

Aaah wat zuur dat je zo ziek bent geweest! Maar goed zo te horen inmiddels weer vol in actie! Het klinkt weer helemaal te gek en samen met de foto's op Facebook krijgen we toch een aardig beeld van jullie reis! Er is hier eentje jaloers jaja dat kun je wel zien ik zie groen... Hier in NL missen jullie echt wat joh, lekker temperatuurtje iets onder nul. Altijd fijn. :S Mooi wit dekentje over de stad maar vooral binnen met de verwarming op standje heteluchtoven kijkend naar mijn nieuwe shiny kerstballen, haha, enerverend heah! Ag jaaa. Komen jullie met NYE even op en neer? Marith en ik geven dit jaar een partee, zou leuk zijn als jullie er bij waren... ;) Nou girls enjoy nog steeds met volle teugen! En liefs voor jullie drie!

Etienne

Martine, meld je bij een of ander meidenblad aan als columniste..

Lien

Klinkt weer heel avondtuurlijk allemaal!
En echt bale dat je 9 uur zonder STOOM zat :').. Ik hoop dat je niet uitgedroogd bent moehaha

Jolanda en Cor

Hoi Martine en reisgenoten.
Heel leuk verhaal! Mucho enjoy from the time te aldaar!

Stephen

Weer een heerlijk stukje! :)

Lucie

Ik dacht al, wat duurt het lang voor Martine weer blogt; maar je was even met andere dingen bezig :-\

Fijn dat je weer helemaal terug bent! En veel plezier verder. Hier is het erg koud dus jullie missen niks!
Groet,
Lucie

peter en Suze

Hoi Martine en reisgenoten,

Prachtige verhalen, het is voor julluie een hele belevenis.
Wat zal je er fijn op terug kunnnen kijken als je weer terug bent.
Wij hopen dat je de voedsel vergiftiging weer te boeven bent gekomen evenals het zuurstof tekort.
Nog veel spannende belevenissen en tot hoors.

Peter en Suze

Annegien

Heee Meiden,

Wat een verhalen weer! echt super!!! Wel echt verrot dat je zo ziek was! hopelijk was dat het voor de rest van jullie trip! hoe is t met jullie backpack?! past alles er nog in..hahha volgens mij kom je met 10x zoveel kilootjes terug!
Geniet ervan! en ik kijk uit naar je nieuwe verhaal!

liefs

Eliane

Jeetje wat klinkt het toch heerlijk en wat kan je het goed omschrijven! Ik kan me voorstellen dat wanneer je ziek bent je jezelf afvraagt wat je daar aan het doen bent, maar later kan je er om lachen...!
Geniet en goede kerstdagen, ik ben benieuwd hoe ze dat daar vieren.
Liefs!!

mayka

Hola chicas! Wat een leuke reis, en wat goed kan je het omschrijven!. Ik hoop Martine dat je beter bent, zal niet zo leuk zijn geweest.. maar gelukkig is het achter de rug. Ik wens jullie hele fijne feestdagen, en een hele fijne tijd samen, maar dat hebben jullie het al!
Feliz Navidad, y Próspero Año Nuevo 2010!!
Besos. Mayka

Juul

Alle plaatsen, bussen, kleding, dieren (en zelfs de voedselvergiftiging) zijn zoooo herkenbaar!!! xx

Noortje

Hey Martine, wat een prachtig verhaal weer! Gisteren aan de telefoon met nina had ik al een en ander gehoord maar ook leuk om alles in verhaal vorm te lezen! Wat naar dat je toch een voedsel vergiftiging hebt opgelopen! Ik hoorde dat jullie toch erg voorzichtig zijn met het eten!!
Ik zie uit naar het volgende verhaal
Kus Noortje

Paps en Mams

Hi Mar10e!

Gelukkig, je hebt je "oude vetrouwde babbels" weer terug!Fijn dat je weer opgeknapt bent joh.Das niet leuk om daar ziek te zijn...
Je verhaal is weer heel levendig weergegeven en geeft ons een prima beeld waar jij nu vertoeft!

Vanuit een wit Nederland: veel liefs van ons.