martinebakker.reismee.nl

Mendoza & San Martin de los Andes

Hi readers!

Wow we hebben zo veel gedaan afgelopen dagen dat ik mn hersens moet kraken wat ik allemaal moet opschrijven! Onze laatste dagen in Cordoba waren heel gezellig en ontspannend met onze nieuw BFF´s (backback friends forever). We zijn gaan klimmen op een berg in het dorpje Carlos Paz. Dit dorp is een beetje vreemd. Er zou een onwijs bijzondere bezienswaardigheid zijn, een koekoeksklok waar ieder uur een vogeltje uit zou komen. Wij koffie drinken daar en kijken naar alle toeristenbussen die met bosjes de klok op de foto zette, was het eindelijk zo ver dat de vogel zou komen.... draai ik me om, om mn camera in de aanslag te houden, is ie al geweest!! Trekt daar de hele omgeving voor uit naar Carlos Paz.. en in iedere winkel kon je daar mini versies van de klok kopen terwijl ´t 1 seconde duurt! Gosh. We zijn ook nog met Sil en haar Argentijnse vriendinnen naar een locale markt gegaan, zo schattig, allemaal mooie spulletjes en overal Salsa op straat. Ook geven ze daar gratis puppy´s weg, omdat veel honden hier dakloos zijn, heel zielig. Zijn ook nog gaan dansen in Cordoba met wat mensen die we op straat hadden ontmoet. Maar iedereen is hier zoooo klein.. de meisjes tot onze navels, en de chico´s tot onze schouders. We voeldens ons alsof we overal bovenuit staken haha!

Na Cordoba met de bus naar Mendoza gegaan waar we ´s morgens aankwamen en zijn gelijk door gegaan naar Bike&Wine tour. Te grappig. Met fietsjes en een kaart langs allerlei verschillende wijngaarden en chocofabriekjes gereden waar je dingen kan proeven en uitleg krijgt. Onderweg door alle soorten, maten en leeftijden Argentijnen na gefloten ( neee echt heeeel erg ) en de halve route achterna gereden door politie. Niet omdat we aan het slingeren waren door de wijn, maar omdat ze daar zijn om je te beschermen ofzo. Nou prima zo´n personal security, maar was wel heel vreemd.

Dag daarna werden we opgehaald bij ´t hostel om te gaan raften over de Rio Mendoza. Een tocht van een uur in een wilde opblaasboot waarbij je met je helm en zwemvest moet gaan peddelen over het ijskoude water. Super cool!! Onze gids was een beetje óver avontuurlijk en stuurde de raft tegen ieder denkbare rots en keihard over mini watervallen. Bij één van zijn brute moves verloor hij zijn evenwicht en viel hij in het water! Man overboord en gidsloos!! Gelukkig konden we hem redden en hij werd vervolgens de hele dag uitgelachen door zijn collega´s. Super gaaf was dit! ´s avonds weer gedanst op salsa tot we er bij neer vielen.

Gister zijn we aangekomen in San Martin de los Andes. Beetje in het zuid/westenvlak bij de grens van Chili. Het was een hele tocht en 2 uur voor onze eindbestemming hield de bus er ineens mee op en moesten we 2 uur in de middle of nowhere, tussen de bergen, wachten op redding van een andere bus. Maar... we made it! Vandaag zijn we met een gids gaan trekken tot de top van een vulkaan, Coldorado (?). Zoiets :) Een tocht van 5 en half uur waar je begint onder aan de vulkaan en tot de top klimt. Overal sneeuw en heel koud! Maar we hebben t overleefd en was heel erg mooi!

We blijven nog tot morgen in dit oord. Het is hier normaal gesproken een wintersport gebied met overal houten huisjes en apreski. Best vreemd als je 2 dagen geleden nog in je bikini lag, dus we trekken m nu weer via Chili naar het noorden. Morgen in de bus naar Pucon in Chili!

Hoe zijn de ontwikkelingen daar??!! Hou me op de hoogte!!

Liefsssx

Etienne

...ik geniet nog steeds van jullie verhalen!

Noortje

Wat een giller met die gids! Dat zal hij idd lang te horen krijgen denk ik

paps en mams

Hi 10 tje!
Super al je verslagen!
Jullie benutten, zo te lezen ,ál jullie kansen om er wat moois van te maken!
Lijkt ons tof om ooit salsa les van je te krijgen...
Hoest met je bergwandelschoentje by the way?
Veel liefs van paps en mams XXXX

Stephen

Hi Martine!

Wat klinkt het allemaal super leuk! Ik wil er ook echt een keer heen! Je schrijft trouwens ook echt super grappig! Heerlijk om allemaal te lezen! :)

Silke

Kick! Klinkt echt goed!

Cor en Jolanda, Esther en Sylvia

Hoi Martine,
Je schrijft leuke verhalen! Het is hier geen bikinie- en eveneens geen wintersportweer. Druiliger, dus je mist hier niets, wat het weer betreft. Geniet ze, groetjes van ons allen.

Roos

Ik volg jullie op de voet..fantastisch!

Enjoy! Dikke Kus

Ed en Glynis

Ja voor dit soort avonturen moet je wel even Zeewolde verlaten; zelfs Amsterdam. Klinkt goed Martine-geniet ervan. Hoe zijn de mensen die je ontmoet en hoe communiceren jullie met ze? veel liefs Ed

Annegien

Leuke verhalen! Geniet ervan!

Kusss

Nella

Halo Martine and friends

Wij zijn weer terug uit India en gaan nu je reisverhalen volgen. Leuk om te lezen dat jullie zo genieten.
Het komt me allemaal bekend voor van de reisverhalen van Astrid. Ik denk dat de meeste mensen hezelfde rondje reizen.

veel plezier nog
gr Dick en Nella

Mignon en Joost

Hoi Martine! Dat klinkt allemaal goed zeg! Gelukkig waren er wel heel veel mensen die je konden vertellen hoe het vogeltje was gedurende die ene seconde... Wij zijn nu in Bangkok, aan het genieten van de beschaving, maar ook gek aan het worden van de drukte. Hierna gaan we naar een eiland (Ko Phi Phi), genieten van het strand en het eilandleven!

Veel plezier en veel liefs van ons