martinebakker.reismee.nl

Mucho funos in buenos Cordoba!!

Hi Todos!!

Hier weer even een update vanuit het zonnige en bloody hotte Zuid Amerika!
Na onze one minut visit aan Brazil zijn wij de volgende dag naar de Argentinie side geweest van de Iquazu watervallen. Zooo fantastisch!! Nadat we onze gids/bejaardenbus hadden gedumpt om er op ons zelf op uit te gaan hebben we 5 uur lang door jungle, watervallen, bruggetjes en regenbogen gelopen. Eerst van beneden af, daarna van bovenaf en als laatste de ´devils´ side waar alle 275 watervallen beginnen. Van een heel lief kabbelend stromend beekje veranderd het water in een storting in de aarde wat zo veel damp creert dat je zonder zonnebril helemaal verblind raakt! Overal vliegen bijzondere vogels, lopen wasbeertjes ( die anita van achter gingen aanvallen om haar bijna broodje te stelen=) ) zitten vreemde insecten en vliegen OVERAL vlinders die alle watervaltoeristen stalken door overal op te gaan zitten. Na deze shot natuur zijn we teruggegaan naar het hostel om ons laatste nachtje daar door te brengen met onze nonsociale, oude, hippie, bierdrinkende, tattoo roomie die tegen iedereen sprak behalve tegen ons, dus we vonden het niet heel erg om de volgende dag daar te vertrekken. Maar...te beauty nature daar, echt een aanrader!

22 uur in de bus gezeten, waarbij we super luxe stoelen hadden gekocht ( 22uur is laaaang!!) maar die we pas kregen na onze overstap na 6 uur (?) en we dus zwaar teleurgesteld de hele busreis de busmaatschappij hebben afgekraakt en dat we ons vanaf nu écht niet meer laten oplichten.

We zitten nu in Cordoba, de 2de grootste stad van Argentinie en een echte studentenstad. De stad opzich is niet heel bijzonder maar de omgeving is heel mooi en het hostel is super gezellig! Dag één een hele gang met vrienden gemaakt (belgie, duitsland, isreal, australie etc ojaa en een Nederlander!) op het dakterras waar we steaks gingen bbqen ( alles is hier met steaks en vlees, zelfs een vega meisje moest omdat ze zo veel honger had toegeven aan een vleespastijtje ergens in de middle of nowhere in Argentinie). De volgende dag met het hele hostel ( als een echt schoolreisje in zo´n busje ) naar een dorpje hier vlakbij gegaan waar we aan een te panoramisch meertje (waar paarden in zwommen,10 meter bij ons vandaan)de hele dag hebben gelegen en chilling gehouden. Zo fijn! Savonds weer bbq feestje en daarna in een locale bar op salsa en local music gedanst. We meeten hier ook iedere dag met Silvia, vriendinnetje van vroegaahh die hier woont!! Super gezellig hebben we t met elkaar! Alleen heeft ze examens dus kan ze niet 24/7 met ons rondhangen, maar als we elkaar zien is het weer als vanouds.

Vandaag wilden we gaan mountainbiken maar toen we aankwamen bij de rent a bike, was deze dicht ivm siesta, classic! Dus hebben we het museum/huis van Che ( Argentijnse vrijheidsstrijder ) voor educatie en culturele skills bezocht. Maar echt, het is hier zooo warm, we zijn helemaal kapot!Vanavond maar even wat eten en dan luisteren naar gitaar muziek op t dak waar iedereen met elkaar gitaarspeelt en meezingt! We blijven hier tot maandag en dan gaan we naar Mendoza om daar op fietsen wijngaarden onveilig te maken!That´s it for now!

Besos!!

Silke

WOWIE!
Niet jaloers nee nee.

Astrid

Hola Martina :)!

Zo leuk om je verhaal te lezen, enorm herkenbaar! Mendoza is super leuk, zoek lekker hostel met zwembad uit voor de afkoeling, zijn er genoeg! En die wijntocht op de fiets is ook niet mis, wel harde zadels, haha! Disfruta.

X

X Astrid

Pappa en Mamma

Hi Mar10e!
Klinkt weer helemaal fantastisch allemaal!Op google prachtige foto's en filmpje gezien van de watervallen in Iquaza!
En dan 22 uur in zo'n bus "hangen" is wel erg vermoeiend :dan ben je blij met een lekker bedje in zo'n hostel:) met van die ouwe hippies er ook nog eens gratis bij.
Leuk om te lezen dat je zoveel friends maakt daar.
Eten jullie ook wel goed groente naast al die BBQ partys???? Of is dat te gezond?
Hier in Holland veel vallende blaadjes en regen.....
Groetjes ook aan Anita, Nina en Silvia!
Veel liefs van Pappa en Mamma

Jitske

Lieverds!
Sorry dat ik nu pas iets van me laat horen, maar was een beetje drukjes. Aangezien het nu weekend is, heb ik alle tijd om even een leuke reactione neer te knallen. Wat goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik zie sommige dingen al helemaal voor me, haha. Ik lig af en toe echt in een deuk om je verhalen Tienie, GE-NI-AAL! Hier in Hollanda is het one big drama en regent het 24/7, dus ik wil jullie vooral meegeven dat jullie moeten genieten! Ik vind het echt supercool wat jullie allemaal aan het doen zijn en ik krijg nu ook last van help-ik-wil-ook-op-reis-jeuk. ;) Laat snel weer iets van jullie horen, ik ben benieuwd naar jullie wijntocht op de fiets en blijf jullie volgen! Have fun & enjoy! Heeeeel veel liefsssss... xxxxx

Lien

leuk leuk leuk!

Eliane

Lieve Martine,

Super om te lezen! Je kan het heel mooi beschrijven zodat ik het helemaal voor me kan zien ;)
Blij dat je zo kan genieten en dat het samen reizen zo goed gaat.

Liefs Eli

Esther Sylvia

Hoi Martine!
Wat een mooi verhaal!
Leuk dat je het daar heel gezellig hebt!
Julile maken daar heel veel leuke dingen mee!
en wat leuk dat jullie daar een nederlander hebben ontmoet!!
We volgen jullie verhaal heel goed!
We missen je wel heel erg!

Groetjes:
Esther en Sylvia

Noortje

Hoi Martine en Anita en Nien! Wat leuk om dat allemaal te lezen! We vinden het super dat het zo goed gaat! Pas jullie tempo aan wanneer het zo warm is hoor!! Een siesta houden is ook niet verkeerd...
Liefs Edu en Noor

Opa en Oma

Lieve Martine.
Wij hebben met jou meegereisd naar Cordoba,en wij
hebben met jou ook de busreis gevolgd.Het is wel veel
he 22 uur in de bus,maar zo zie je nog eens wat.
Wij kijken met spanning uit naar jouw volgende verhalen. Geniet er maar van.Veel liefs Opa en Oma.

mayka

Hoi Martine,
Ik volg ook je verhaal, harstikke leuk!
Frans, Silvia en ik hebben ook dezelfde reis gemaakt, vanaf Cordoba naar Iguazu met de bus, een lange reis maar wel de moeite waar!
Heeel veel plezier, en een dikke kus voor alle drie!
Mayka