martinebakker.reismee.nl

Communicatie, culturen en media

Hi loves!

Weer even een update vanuit mijn studentenkamertje in Coventry waar mijn afgelopen weken vooral bestaan uit communiceren, culturen en alle soorten media. Ben zo into mijn studie dat zelfs mijn dagelijks leven alleen maar bestaat uit deze termen.

Mijn eerste weken waren heel erg wennen. ‘ Aaahgg waar ben ik aan begonnen!’, ‘ hm Engels academisch masterniveau boeken zijn toch wel iets moeilijker leesbaar dan ik me had ingedacht’ en ‘oooh ik snap helemaal niets en waarom ben ik hier in dit regenachtige land en boehooee ik heb helemaal geen vrienden’ – momenten zijn vaak door mijn hoofd gegaan. Maar op andere momenten als het zonnetje scheen bijvoorbeeld, of als ik een tekst/les wel begreep of als ik aanspraak had van leuke mensen dan voelde ik me wel heel blij en gelukkig dat ik de keuze heb gemaakt om hier heen te gaan.

Die dramaknop moest gewoon even omgezet worden want met een instelling van ‘ik snap niets’ en ‘ik voel me zo verdomd alleeeeeeen’ kom je er ook niet. Dus na een week mezelf heel zielig te hebben gevonden heb ik mijn boehoee status veranderd in aanpap status. Mijn tweede week hier ben ik iedere avond naar de pub gegaan, met leraren (Martine, we hebben een leesclubje, zou je erbij willen?.. hm ik denk er over!), met mijn flatgenootjes, met mijn klasgenootjes, met een meisje die 1 van mijn klasgenootjes een keer bij de bushalte had ontmoet(!), met vriendinnen van vriendinnen, met een meisje uit mijn straat (die op de helft van de avond er ineens vandoor ging) en dat ik maar besloot om gewoon in mijn eentje in de club te blijven en daar heel teenage mom, underdressed Coventry heb ontmoet.

Maar iedere dag in de pub spenderen heeft ook niet echt nut, dus van aanpapmood overgestapt naar ‘beter 5 vriendinnen binnen handbereik dan 30 halfbakke vrienden in de pub’. Dus nu heb ik een groepje meiden bij elkaar gesprokkeld (Duitsland, Slowakije, Kenia & Rwanda) waar ik het heel gezellig mee heb. We werken bij alle groepslessen samen, sturen elkaar de hele dag groepsmailtje met info over de studie en de laatste gossip en in het weekend ondernemen we allemaal leuke dingen met elkaar.

Mijn dagen bestaan uit heel veel studeren (met nadruk op heeeel veeeel), me verwonderen over andere culturen, in mijn studentenkamertje zitten, met mijn nieuwe vriendinnetjes afspreken, heel veel lezen, documentaires kijken, films kijken (jaaa voor studie natuurlijk, studeer ‘media’ J), Engeland ontdekken en naar college gaan.

Mijn klas is erg bijzonder. Ieder college zitten we met een andere formatie, maar nooit meer dan 20 mensen in een klas. Ik zit met mensen over de hele wereld, van alle leeftijden en met allerlei verschillende achtergronden. Van gescheiden oude Engelse vrijsters die een carrière verandering ondergaan, tot een Afrikaanse filmmaker die mediadocent willen worden in Afrika, van een in Chinese celebrity die al hele bekende presentatrice is in China maar die door haar te rijke ouders (haar vader is eigenaar van een HELE shoppingmall) hier naar toe is gestuurd voor haar master, tot 15 andere Chinese meiden die allemaal hun eigen Engelse naam hebben bedacht (van cookie tot rainbow) en die geen woord Engels kunnen. (en dan studeer je communicatie in Engeland.. aha.)

Mijn huis is erg lovely, alleen heb ik de engste flatgenoot from hell ooit! Stelende (huh waar is mijn HELE brood gebleven? En mijn theedoeken, borden, melk, eieren, koffie, cornflakes.. alles!! Alles is weg!! Zelfs mijn dekbed die Maxima en Willem Alex ook hebben!! (hahah nee die niet hoor gelukkig)), agressieve (politie is al geweest omdat hij zijn vuist uithaalde naar een meisje uit mijn flat, omdat hij al haar eten had gestolen en ze hem daar op aansprak), extreem luidruchtige (hij heeft een soort gettoblaster de hele dag in zijn hand dus hoor precies waar hij in het huis is en heeft 24/7 zijn tv knettertje hard aan staan) smerige (hij vroeg de eerste minuut dat ik hem ontmoette of ik zijn vrouw wilde zijn omdat hij altijd al een blonde vrouw had gewild en pakt zijn camera steeds als ik in de keuken ben om foto’s van zijn ‘ vrouw’ te nemen, mij dus, en ik schreeuw iedere keer dat ik zijn vrouw niet ben en dat hij me met rust moet laten en dat ik minstens 1 meter persoonlijke afstand wil, maar niets helpt.. is toch te scary!) en hondsbrutale kerel (hij heeft zelfs onze gezamenlijke tv gejat!).

We hebben met zijn achten al diverse brieven geschreven naar de organisatie, hem aangesproken (communicatie!), politie erbij gehaald maar zoals het er nu naar uitziet de organisatie hem er niet uitzetten (wettelijk bepaald). Dus het ziet er naar uit dat ik volgende week mijn 3e verhuizing in een maand ga ondervinden. In het zelfde complex maar een ander gebouw komt een kamer vrij omdat een meisje (die net 3 weken haar master is begonnen) te hoogzwanger is om naar de stad te lopen en dus naar een flat in de stad trekt. (uuuh wie begint er nou een master in een andere land als je hoogzwanger bent, maar goed dat denk ik dan weer). Maar voor mij top natuurlijk want nu kan ik in haar kamer volgende week en ben ik verlost van het kwade.

Afgelopen weekend ben ik naar London geweest om mijn vriendinnetje Nicola (uit Santa Cruz) op te zoeken. London is geweldig! Heb al een echte toerist foto’s van dubbeldekbussen, Big Ben, huis van de koningin, die mannekes met die rare bondmutsen die marcheren en niet mogen lachen en van de Amstel van London ‘the Thames’ gemaakt. Beautiful! ’s Avonds zijn we naar de mooiste club ooit geweest, een oud theater met Moulin Rouge sferen, zo mooi! Zondag traditioneel ontbijtje gegeten (eieren, bonen, tomaten, soooo English!) en toen weer terug naar Coventry gegaan met de Mega(long)bus.

Nou dat waren wel weer de high en low lights van mijn afgelopen weken J
Vanmiddag heb ik een meeting voor ‘ Source tv’. Dit is de universiteitstelevisiezender en ik heb straks een gesprek om er bij te horen. Ze maken allerlei documentaires en programma’s en ze zochten nog mensen om te filmen, interviewen, programma’s te bedenken.. dus heb me maar aangemeld! Ik hou jullie wel op de hoogte of het wat is haha.

Hoe is het in NL?? Of op andere plekken in de wereld? Stormachtig?? Nog ontwikkelingen? Ik hoop dat het goed gaat daar!

Liefs!

Martine

Ps. Donderdag 21 april tot maandag 2 mei ben ik eventjes terug op Nederlandse platte bodem!

Reacties

Reacties

Stephen

Martineeeeeee! Wat een adventures weer! Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar! Hahah! Heerlijk om het zo allemaal te lezen! Lijkt er op dat je het in ieder geval erg naar je zin hebt! :) Succes en we zien elkaar op Queensday vast wel even!

Marieke H

Hey Marty! wat een verhalen allemaal! Stom dat je eerst effe in een dipje zat, maar ik ben ervan overtuigd dat alles op zn pootjes terechtkomt:)! Succes met studeren en al die andere dingen en tot snel!
x

Cor Jolanda Esther & Sylvia

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Martine!
wat beleef jij daar veel avonturen! echt leuk om het te lezen!! Hopelijk zien we je snel weer!

a lot of kisses from your cousins
essie en syllie
xxxxxxx

Opa en Oma.

Hallo Martine.
Wij volgen jouw avonturen met veel plezier en
belangstelling.Wat een belevenissen en ervaring.
Veel leuks,maar ook minder leuk.Het is allemaal wel
een goede training. Wij verheugen ons om jou in
april weer te zien. Keep smiling. Love Opa en Oma.

Merel S

Hahaha elke keer lach ik me weer dood om je bizarre verhalen! Ben blij dat je je dip te boven bent! En thank God ben je volgende week verlost van je 'man'. Wat een creep!! Ik kijk uit naar je volgende avonturen!! Dikke kus

Etienne

Geweldig verhaal weer Martine!

karrie

Haha top story, leuk om te lezen!
Ahh en door het minder leuke waardeer je het leuke ook meer!!
Good luck studiebol! Xxxxx

Marith

Wat een adventures :-) Klinkt goed!
Kus vanuit Bangkok!

minca

Lieve Martine,

Veel bewondering heb ik voor jou aanpak.Natuurlijk alle begin is moeilijk. Je bent een echte doorzetster.
Heb alle vertrouwen in jou toekomst.

Liefs, John en Minca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!