martinebakker.reismee.nl

Happy Halloween and Yosemite Park

Hi ya all!

Weer een update vanuit het fabulous California! Thanks so much voor alle reacties, mailtjes en lieve berichtjes! Ik vind het zo leuk om reacties te lezen, dankjewel!

Halloween... Sint Maarten meets Carnaval maar dan bloederig, evil en... Amerikaans! Voor alle Amerikaanse tienermeiden een reden om zich zo sletterig mogelijk te kleden en voor obesitas kids een reden om de hele buurt te beroven van snoep. Niet door schattig met een lampionnetje een liedje te zingen.. nee door keihard trick or treat te brullen en als je geen snoep krijgt, het huis onder te smeren met nat wc papier en ander gooi spul wat dagen duurt om te verwijderen..

Terug uit de diehard wilderness moest ik mijn mood weer omschakelen naar ano 2010 en de ultime outfit bedenken. Het hele weekend waren feestjes gepland (want ookal is Halloween op zondag, de feestjes zijn van donderdag tot zondag J ), kregen we pompoenen die we mochten uithollen en op zondag zou er een outfit competitie zijn. Great! Met een groep meiden zijn we gaan shoppen tot iedereen klaar was voor het ultime American holidayweekend.

Mijn outfit inspiratie was dood, bloed, evil en toch vrouwelijk (een monsterpak was dus geen optie), dus transformeerde mezelf iedere avond in dead, evil butterfly from hell. Dag 1 was ik nog redelijk bescheiden, maar de laatste dag had ik mijn gezicht volgesmeerd met nepbloed, nep kogelgaten op mijn hals geplakt en zwarte ogen en lippen geschilderd. Hahah en... daarmee de outfitcontest gewonnen! (Moet mijn fashionskills en mode imago toch een beetje onderhouden en hoog houden dus was erg happy!) Op vrijdag avond zijn we naar een huisfeest geweest van een vriend van een van onze supervisors, waar de hele binnenkant van het huis was verbouwd en aan de kant geschoven zodat er een band kon spelen. Hoe geweldig! Dansen in de huiskamer met een keiharde band. Natuurlijk kwam de politie langs en na 2 waarschuwingen moest de band stoppen anders moest iedereen rennen voor de politie hahah maar het was geweldig. Op zaterdag met de hele crew gaan karaoke zingen, ook verkleed natuurlijk, dus als dooie vlinder dramatische emo songs geblered door de mic, terwijl dronken verkleede alcolisten in de bar stonden mee te zingen en dansen op mij dark emotion liederen. Te geestig. De karaoke bar is in een typisch Amerikaanse bowlingbar en de bar is zo troosteloos (ook omdat stamgasten liedjes als ‘ all by myself' zingen, extreme vals, maar denken dat ze daarmee een partner aantrekken), maar zo typisch dat het mijn favo bar in Santa Cruz is. Verder gedanst op de straat, naar een parade gegaan, op het strand middagslaapjes gehouden en heel veel lol gehad met als mijn college vrijwilligers freunden.

Op dinsdag vertrokken we naar Yosemite National Park om daar ‘ fuel reduction' te doen. De officiele betekenis is dat we met kettingzagen en grote scharen kleine bomen en stuiken verwijderen, zodat als er een bosbrand is, de brand stopt waar wij een chainsaw massacre hebben gehouden. In het park wonen namelijk mensen (voornamelijk gepensioeneerden) met houten huizen en in geval van brand kunnen ze anders niet gered worden. In de praktijk waren we niet alleen bezig voor hun veiligheid maar waren we gewoon in hun tuin aan het tuinieren. En.. de mensen in de houtenhuisjes waren helemaal niet zo schatiig als wat je je voorsteld bij houtenhuis-inhet-bos-mensen, nee het waren diehard racists, rednecks types met wietplantages op hun landgoed. Op een dag was ik los aan het gaan met mijn zaag in de ronte, kleine boompjes aan het neerhalen.. zie ik allemaal wietplanten die ik eerst niet herkende, dus al een paar van had neergehaald. Ben maar snel ergens anders gaan zagen hahaha. Andere dag vertelde een bewoner mij dat hij laatst op een paar illegale Mexicanen had geschoten op zijn landgoed, want tjaaa wat deden ze daar, het is zijn landgoed en hier in de States is het toegestaan om onbekende op je terrain neer te schieten. Wat een idiot. Een vrouw vroeg op een ochtend aan mij (een oud hippie vrouwtje die met haar 8 katten op een landgoed woonde), wat wil je drinken? Ik zei wat heeft u daar in uw kopje? Koffie? Uuhh nooo Vodka zei ze.. Het was 8uur in de ochtend. Heel bijzonder allemaal. Maar goed het leuke van dit project was dat we met onze tentjes in iemands tuin sliepen die iedere avond extreme overdreven voor ons kookte met voorgerecht, taarten, 3 soorten gerechten per avond, ongelovelijk. Een dag had hij zelfs een thankgiving maal voor ons gemaakt met een gebraden kalkoen en alles erop en er aan. Voor mij, uitgehongerdheid na backcountry, was het fantastisch. Iedere avond met een dekentje, eten en een sportwedstijd op de bank.

Na 10 dagen Yosimete, waarvan 2 dagen vrij, hyken in het park en films kijken, 2 dagen ziek omdat ik soort van griep had (maar mocht in het huis zitten en helpen met koken) gingen we weer terug naar Santa Cruz. Maar goed ook want de een na laatste avond vroeg de bewoner van het huis aan mij en een andere jongen die samen met mij ziek was, of wij voor het eten wilden zorgen die avond. Hamburgers. Maar deze moesten even gegrild worden op de gigantic bbq die buiten stond. Wij hadden nog nooit in ons leven zo een grote bbq gezien en geen idée hoe het werkte. Nadat hij de bbq geiriteerd voor ons had aangestoken (je weet toch wel hoe een bbq werkt?!?!) liet hij ons achter met een berg ongebakken hambugers. Dus wij de burgen ingevet met olie en op de bbq gelegd. Ik heb nog nooit zo een grote vlam gezien richting het topje van het houten dak. Het moment dat de olie de vlam raakte. Het enige wat ik kon doen was schreeuwen brand brand!! Gelukkig kwam een Amerikaanse jongen aangerend en heeft het gas losgedraaid anders.. was het huis zoiezo afgebrand. Wisten wij veel dat die olie een steekvlam veroorzaakte! Dus huisbaas was vanaf toen niet meer zo aardig tegen ons. En ik schaamde me dood omdat we hier waren om brand te voorkomen en ik bijna bosbrand had veroorzaakt. De laatste dag hebben mijn colleges mij een armbandje gegeven met een alarm nummer ingeval van brand en deze mag ik niet afdoen van ze hahaha.

Terug in Santa Cruz ben ik met een groepje mensen gaan pistoolschieten op een schietbaan. Met de gedachte in mijn achterhoofd hoe achterlijk mensen hier omgaan met pistolen en hoe gemakkelijk het voor mij was om een pistol met onbeperkt aantal kogels mee te krijgen en dat je met 1 vinger beweging iemand kan doodmaken.. kreeg ik een soort psycho uitbarsting midden op de schietbaan. Ik was mijn pistol aan het afvuren en mijn handen trilden zo erg na iedere klap en ik moest steeds aan Mexican shooter guy denken, dat ik mijn pistol heb neergelegd, ben weggelopen en vervolgens tegen het hele personeel van de schietbaan heb verkondigd hoe achterlijk ik het wel niet vond dat mensen dit voor hun lol deden, hoe gevaarlijk guns wel niet zijn en dat ik het niet normaal vind dat iedereen maar pistolen heeft en legal mensen mag neerschieten in hun huis of op hun landgoed. Ik ben nog nooit zo raar aangestaard en gelukkig kwam een vriendinnetje die zei, okeee martine wij wachten wel samen buiten.
Misschien een cultuurshock aanval, ik weet het niet, maar nu ben ik weer mezelf J

Volgende verhaal.. San Fran.. Pinnecols nationalpark en mijn storys about dit weekend wat we in Santa Cruz hebben ondernomen!

Bedankt voor alle mailtjes en berichtjes en hoop dat alles goed gaat daar!! Heel vee liefs xx

Loves, Martine

Reacties

Reacties

Stephen

Aaah Martine! Je weet jezelf echt iedere keer weer te overtreffen! Geweldig dit! Zo vet al je adventures, vooral hoe je alles omschrijft! Echt geniaal! Volhouden! Maar je gaat ook over 4 weken alweer naar huis! :( Geniet er nog maar van!

Pappa

Hoi Martine,

Wat heb je weer een fantastisch verhaal op "papier" gezet. Mamma en ik hebben wel besloten jou een BBQ verbod voor onbepaalde tijd te geven. Als extra voorzorgsmaatregel heb ik alle lucifers en aanstekers verstopt en een paar blusdekens gekocht. Die blusdekens heb ik overigens van jouw zakgeld gekocht. Mamma is bezig een vuurgreppel rond het huis te graven. Ik zou graag willen helpen, maar we hebben helaas maar één schep. Ik verzorg de drankjes. Lieverd, ik verheug me op jou thuiskomst.

PS. Ben jij ook betrokken bij het nablussen van het park?

Eliane

Jeetje Martine,

Ik vind het weer super om te lezen. Wat maak jij veel mee en wat kan je dat goed beschrijven. Ik lees je verhalen in een adem...
Hier gaat het goed, we zijn verhuisd!! Het is heerlijk om in dit huis te zitten. Nu nog met veel dozen en de puntjes op de i aan het zetten maar ik ben al onwijs aan het genieten. Hoop dat je in december komt kijken.
Blijf genieten en je verbazen hoe anders mensen en culturen kunnen zijn.

Kus Eli

noortje

tja, wat een idiooten hè die amerikanen met hun wapens! Heel goed hoor Martien, eenbeetje tegengas!!

Merel

Lieverd! Wat een heerlijk verhaal weer! Geniet elke keer! Je maakt wat mee zeg! Geniet nog van de komende 4 weken en als je terug bent hoop ik snel een keer je verhalen in real life te horen!! Dikke kus!

dick huijssoon

Geweldig genoten van je verhaal. En natuurlijk had je gelijk daar op die schietbaan .
Kan je niet een dagje in januari komen met je chainsaw om in Broek wat brandgevaarlijk hout te komen kappen. En je mag er hard bij zingen. All by yourself !

Suze en Peter

Hallo Martine, we genieten van je geweldige belevenissen, ik zie het zo voor me, een Amerikaan begrijpt er echt niks van dat je niet weet hoe een bbq werkt. We hebben in de afgelopen drie maanden in de US en Canada nooit de bbq gebruikt op de campings en dat vonden ze toch zo raar. Geweldig je reactie op die schietbaan, laat maar horen dat schieten alleen maar ellende veroorzaakt. Wij zijn mighty proud of you
Geniet nog lekker van de laatste vier weken en we kletsen eens even bij als je weer terug bent. We hebben honderden foto's (Peter 1200, ik iets minder), zijn benieuwd naar de jouwe.

Lieve groetjes van Pesu

karlijn

waaaa idd wat een belevenissen!! Wat kan jij later leuke stories vertellen aan je kids haha!!!
Robinson waardig!!!
enjoy!!! xxxx

Esther

Hoi Martine!
wat een leuk verhaal!
jij hebt het daar heel erg leuk! dat zie ik wel in je verhalen! En ook heel leuk dat je veel feestjes daar hebt!

Heel veel plezier daar nog!

xxxx Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!