martinebakker.reismee.nl

Bitter and Glamour.. Hollywood vs Wilderness

Darling blog readers!!

Hier weer even een update van mij van wat ik hier heb beleefd en meegemaakt. Is al weer veel te lang geleden I know... Zooo veel gedaan en zoo veel te doen dat mijn verhalen posten er soms een beetje bij in schiet, maar dit verhaal heb ik getyped in mijn tentje in Yosemite zodat ik heb direct kan posten online! De volgende story post ik wat later anders raken jullie verveeld door een overkill aan letters op je scherm.. hier mijn LA meets Wilderness story!

Hollywood. The city of glitter and glamour! Maar als je dan dakloze junkies op de walk of fame sterren ziet slapen, serveesters met de mooiste lichamen ziet serveren in de hoop op een dag te worden gecast door een producer en iedereen die je spreekt zichzelf scriptwriter noemt maar een paar kwartjes vraagt om ergens de nacht te kunnen overbruggen.. dan merk je toch wel dat echt alles op tv nep is. Samen met Javier en Lourdes (2 Spaanse vrijwilligers just like moi) vertrokken we op zaterdagochtend met onze huur auto naar Sin City. We zaten in een geweldig hostel en bij het pannenkoeken maken de volgende dag (all you can eat pancakes you make yourself) ontmoetten we een andere Spaanse jongen, Jezus, met wie we de rest van het weekend hebben doorgebracht. We zijn door Hollywood gaan lopen, naar walk of fame, foto's van bekende straten gemaakt en naar Universal Studio's gegaan. Dit vond ik helemaal geweldig. Super coole filmsets gezien, Wisteria Lane, hele toffe attracties, echt geweldig. Savonds na uitgehongerd te zijn mexicaans eten gegeten en comedy gekeken in het hostel. Super slechte comedie van wannebe comedians maar ondanks alle slechte ‘nigga' en ‘gay' grappen toch een top avond gehad. De volgende dag vertrokken we vroeg met de bus en onze tourguide naar de heuvels van Beverly en Bel air. Celebhuizen spotten! Na 2 uur voor de heg staan van diverse celebs (hier woont Juliia, hier woont Snoop Dogg, ik weet zo niet of ik het geloofde, voor mij part zei hij hier is het playboy huis en ik zou het nog geloven aangezien we alleen de heg zagen..). We hebben wel het huis gezien waar MJ is overleden en het huis waar richy rich is opgenomen. Ook door de heg maar deze heggen waren iets minder dicht onderhouden. Daarna zijn we door Beverly Hill gaan wandelen tot Rodeo drive. De winkelstraat met alle bekende merken. Er kwamen wat meiden naar ons toe dat een super bekende (ik kende hem niet maar gut) acteur in Gucci was, daar moesten we heen zeiden ze, maar ik was het celeb stalken een beetje zat dus we besloten terug te gaan richting ons hostel waar het Kodak theater in de buurt was. Daar hebben we een rondleiding gekregen en dat vond ik wel heel indrukwekkend. Wat een organisatie ieder jaar voor 1 avond, en wat een mooie zaal! En na de uitreiking is er altijd een bal en we hebben gezien hoe de ambiance was op fotos en met een voorbeeld tafel, te pretty voor woorden. Na de rondleiding hebben we onbeperkt gebbqed in het hostel en ons klaargemaakt voor een ritje in een Limo! We hadden ondertussen al heel wat mensen leren kennen dus met wat Australiers en Amerikanen (25 man) met de limo met champagne en vodka rondgereden naar een bar waar we een uur bleven en dan weer zouden verder rijden. Komen we aan in onze halve gala outfit (voor zover dat mogelijk is als backpacker natuurlijk) is het een te amerikaanse bar met een grote rodeo stier en overall American football op schermen. Hahah dus toen ben ik maar in mijn jurkje mee gaan doen met de stierwedstijd. Viel er redelijk snel vanaf maar kreeg applause van hele toko omdat ik het enige meisje was die zich had ingeschreven, geestig toch! Daarna weer verder gereden naar de volgende club. Een soort underground rockclub met in ondergoed dansende wannebe models, die geld vroegen om voor je te dansen. Ik vond het vreselijke de club en toen een keiharde klap kwam en het overall begon te roken wist ik niet hoe snel ik buiten moest gaan. Een een of andere idiot had een rookbom naar binnen gegooit voor fun. Voor mij was dit het teken om terug naar het hostel te gaan.

De volgende dag zijn we terug gereden naar Santa Cruz. Wat een byzar weekend. Hollywood, vreemde stad maar heel special om geweest te zijn. Back in Santa Cruz heb ik mijn tas gepakt om vervolgend 8 dagen naar backcountry Big Sur Vantana Wilderness te gaan. Over uiterste gesproken! Met 2 andere Europeanen en voor de rest Americans zijn we naar de kust 2 uur onder Santa Cruz gereden en vanaf daar moesten we met al onze spullen (slaapzak, tent, eten, gereedschap, alles!) naar ons kamp lopen. Dit duurde 2 uur en was extreme zwaar. Gelukkig droegen ezeltjes ons eten maar ze konden niet alles in 1x dragen, dus het plan was dat we later meer eten zouden krijgen.. was het niet dat het zo hard regende dat ze de berg niet meer op konden, en wij met smack en blikken bonen de rest van de week moesten overleven. Geen extra eten meer, dus aardige uitgehongerdheid na een week. Dit was survival hardcore. Drinken uit beekjes, geen wc of douche, geen vuur (brandgevaar) en donker na 18uur. Soms waren we zo verveeld dat als iemand zei, You guys! I found a dead bird!!... we vervolgens met zn allen om de dode vogel stonden en er naar bleven staren alsof het entertainment was hahaha. Op een dag vonden we een hele grote redwood boom waar we bijna met z'n alle inpasten ( een extreme grote boom die aan de binnenkant was uitgebrand, dus leek een soort boomhuisje) en daar hebben we regenachtige avonden en 1 hele dag (te gevaarlijk om te werken door het weer) in doorgebracht.

Gelukkig werkten we overdag dus hadden we iets omhanden. Onze taak was om een hyke pad te maken op een bergwand en met scheppen en bijtels hebben we een gewelidg pad gemaakt waar veel toeristen plezier van zullen hebben. De omgeving was geweldig. We zaten in een valley en overall om ons heel waren bergen. Als je naar de top van de berg liep zag je de zee die zo blauw was dat hij overliep in de lucht. Soms zag je het verschil niet, behalve bij geweldige zonsondergangen. Het was heel lollig om een keer met Amerikanen op project te gaan ipv andere buitenlanders like me. Amerikanen zijn zo typisch ik lach me kapot om ze. Ze smeren overall pindakaas op of ketchup (op alles!!), hebben zo veel afkortingen voor woorden dat ik ze soms alleen maar vragend aankijk omdat ik er niets van begrijp en ze zijn zo overdreven in alles en vinden alles extreme geweldig dat ik me toch echt wel realiseer hoe nuchter wij Nederlander zijn. Na 8 dagen backer dan back nature weer terug in Santa Cruz voor Halloweenweekend was bijna cultuurshock maar was ook wel weer blij om weer terug te zijn in 2010 na het bestaan van een holbewoner. Ohh I love it here so much!!

Hoe is het met jullie??? Hoe is het in NL?? Windstormen?? Herfst?? Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal. Denk aan jullie en veel liefs van mij!!

... en ik zal mijn Halloween vs Yosemite story snel posten!!

Heel veel liefs voor iedereen!!

Loves Martine

Reacties

Reacties

inger

Mart! Wat een geweldig verhaal hier! Ik denk dat ik Amerikanen fantastisch ga vinden ivm de ketchup en pindakaas overkill! Doe je voorzichtig? Ik hoor dat je geniet dus ga zo door! Heel veel plezier en een dikke knuffel!

Stephen

Martineee! Wat een adventures! Echt geweldig! Haha! Lekker dat contrast ook iedere keer tussen de hardcore survival en citylife! Heel vet! Geniet ervan en ik wacht met smart op je nieuwe story! :)

Opa en Oma.

Wij hebben genoten van jouw reisverhalen.Het leuke is als jij over Hollywood en LA vertelt, dan weten wij precies waar het over gaat,omdat wij er ook allemaal geweest zijn.En ook hier woont die, en hier woont die,en dan sta je mooi tegen een digte heg aan te kijken. Lieve Martine, geniet er de laatste maand nog maar van,en tot jouw volgende verhaal doeg.

karlijn

oohhh wat gaat de tijd snel!! Sterk verhaal weer haha!!
Wel veel foto's maken he!!
Enjoy je laatste maandje bikkelaar!! xxxx

Marlou

kan niet wachten op je nieuwe verhalen! zo heerlijk om dit te lezen!!!! btw, luna komt zaterdag aaaah!!!xx

Eliane

Super leuk om te lezen! :)
Blij dat je zo geniet.

Kus

Sylvia

hee martine!
wat een super vet verhaal! Het klinkt allemaal super leuk daar, en dat is het volgens mij ook. Hollywood; wauw dat lijkt me echt een leuke stad. Je ziet het altijd in van die modeprogramma's maar het is eigenlijk ook wel allemaal nep. Haha, dus de grappen waren best wel flauw? als je in Nederland bent moet je maar een x een flauwe grap vertellen. Misschien vind ik hem wel grappig xd
Oeh! ook leuk dat je celeberty-huizen (schrijf ik het goed?) hebt gespot. Alleen wel jammer dat je snoop dog en andere coole bekenden niet hebt gezien. Het waren zeker allemaal grote witte huizen, met enorme hekken en een prachtige tuin? Anders moet je maar een x Cribs kijken op mtv. (dat is een programma waarin ze huizen van bekende artiesten laten zien) misschien zie je dan wel hoe het huis van Snoop dogg eruit ziet van binnen! 2 uur lopen met heel veel bagage? go girl! Je hebt het gered, dus dat blijkt dat je al een aardige backpacker bent. (:
Ik weet ook zeker dat het pad wat jullie hebben gemaakt super mooi is geworden. En wie weet loop ik daar wel een keer overheen en kan ik zeggen; dit heeft mijn nicht Martine gemaakt! (:
hoe het hier in Nederland is? Typisch herfstweer; het regent en het is koud. Gelukkig is het daar bij jou lekker warm! dus geniet maar lekker!

heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kusjes uit Steenwijk.
en ook nog super veel plezier daar!
have fun en enjoy!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mamma

Lieve Martine, je hebt het allemaal weer mooi beschreven, en met name de contrasten zo duidelijk weergegeven!
Geniet ervan! De tijd vliegt!
Liefs van Papa en Mamma!

Silke

Heb weer genoten van je reisverslag!
Enjoy!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!