martinebakker.reismee.nl

Duffenetly bere hard werken and next level ranger skills!

You Guys!

Na 10 dagen leven in de middle of nowhere heb ik dan eindelijk tijd en internet gevonden om al mijn verhalen te posten! Met een laptop van een van mijn roomies zit ik in de tuin te typen omdat dit de beste locatie is om internet van de buren te stelen :)

10 dagen in de middle of nowhere dus. Buitengesloten van alle luxe als telefoon, computer, dagelijks douchen en een normale wc. Maarja je moet iets over hebben voor het rangerbestaan. Maandagochtend vertrokken we met een busje vol vrijwilligers naar the giant forest Sequoia national park. De enige mensen die ik de komende 10 dagen dag in dag uit zou zien waren bepaald. 2 Koreaanse meiden, waarvan 1 het schattigste meisje ooit die mij de hele dag daling (darling) (tja de r is tamelijk lasting voor haar) noemt en die zo netjes is opgevoed dat ik telkens een kwartier op haar moet wachten bij de wc omdat ze iedereen voor laat gaan en die constant mijn spullen draagt omdat ze vind dat ik moet uitrusten omdat ik zo hard werk haha. Het andere meisje is compleet het tegenovergestelde en te verwend voor woorden en roept de hele dag hoe moe, hongerig en smerig ze wel niet is, maar ze is te grappig omdat ze de hele dag kip met zich meebrengt om eten want she loves chicken. 1 Ijslandse gozer die denkt dat hij een Amerikaan is en iedere zin begint met uuuhh it's like.. Persoonlijk vind ik hem extreme vervelend en raar maar zijn weirdheid heeft ook wel weer wat lolligs. Een Japanse jongen die de hele dag lacht en onder de ontstekingen zit die hij heeft opgelopen in India en die hier is omdat hij op internet zag dat alle vrijwilligers op groepfoto's stonden en dat wilde hij ook (?). Bijzonder type dus. Een Britse jongen met een ijzer sterke conditie die tijdens hykes biertje en sigaretten mee neemt om dat tijden het bergbeklimmen (!) te nuttigen. Een Duits meisje die van paarden, bomen en vega eten houdt, met wie ik het heel goed kan vinden. Een Spaans meisje die om alles in het Spaans begint te schreeuwen en schelden omdat ze zich op die manier het beste kan uitten zegt ze zelf. Een jongen uit Denemarken met het schattigste mooiboy gezicht maar die zo smerig was aan het einde van de week dat iedereen rook (!) waar hij was.. en dan onze supervisor, een kerel die na zijn scheiding zijn baan heeft opgezegd en met een hele grote zak met geld de hele wereld rondreist nu en in een soort van midlife zit nu. En ik dus. Een hele bijzondere combinatie kun je wel zeggen hahah.

Na het tent op zetten (hoe werkt dat), vuur maken (uuuh ik heb een aansteker?), koken (hoe werkt zo'n gasstel?) en een bere lange uitleg over het gevaar van beren, maakte ik me toch wel een beetje zorgen over mijn overlevingsskills. De eerste 2 nachten heb ik dan ook nauwelijks geslapen, extreme enge nachtmerries gehad en constant het gevoel gehad dat ik in de nacht aangevallen zou worden door een beer. Ik durfde dan ook niet naar de wc te gaan, pas toen het licht werd durfde ik uit mijn slaapzak te rollen. Alles wat ook maar enigzins naar eten ruikt.. ook douchgeld, muggenspray etc mocht niet in de tent liggen maar moest in een speciale beerbox. Een college op een ander project was namelijk zijn tandpasta vergeten op te bergen en is in de nacht wakker geworden omdat een een klauw door zijn tentzeil kwam. Dan schrik je toch wel even als je in de nacht wakker wordt omdat je op je lippenbalsem ligt aaaah! Helemaal omdat de dag daarvoor ik een beer had zien lopen bij onze campeerburen niet verder dan een paar meter bij ons kamp vandaan. Maar zelfs mijn beerangst werd minder en toen ik er weer 1 zag lopen ben ik zelfs uit de bus gegaan om er een foto van te maken. Toch best cute die beestjes.

Maar we zijn hier natuurlijk niet om te kamperen alleen. Er moet gewerkt worden en niet zo'n beetje ook. 10 uur per dag van 7 tot 5 wel te verstaan.(iedere dag om 6uur op en om 21uur kapot alweer in de slaapzak) Ik heb 3 Engelse woorden geleerd die ik nooit van mijn leven meer zal vergeten. Bucket (emmer), rake (hark) en duff (dead stuff, ofwel alles wat dood van een boom valt, bladeren, takjes.. maar ook klei, aarde, dennenaalden en denneappels). Onze functie was om de duff in de bucket te raken en vervolgens langs de highway uit te strooien zodat er over 20 jaar bomen zullen gaan groeien en de toeristen niet hun auto zomaar langs de weg parkeren en de natuur verwoesten.Duffenetly keihard werken! Ik ben nog nooit in mijn leven zo smerig geweest. Binnen een uur was mijn gezicht zwart, mijn kleren zwart, mijn ogen, oren en de binnenkant van mijn neus.. zwart.. en dit is pas weggegaan toen ik terug kwam en mijn handen in de bleek heb gehangen en 3x ben gaan douchen. Je moet er wat voor over hebben om de natuur te redden dacht ik zo. Mijn survival outfit is ook wat minder fashionable bijgesteld want naast afritsbroek en bergschoenen.. heb ik een.. jaa dit is een degradatie verder.. muggennet voor over mijn hoofd gekocht, whahhaah! Ik werd zo gek van al dat gezoem in mn oor dat ik mijn laatste dagen met een mobiele, hoofd muggennet heb doorgebracht. Dan ga je ver, geloof mij.

Tijdens ons werken warden we begeleid door Patrick, de grootste natuurfreak die ik ooit in mn leven heb ontmoet. Hij drinkt koffie uit een oud pindakaas potje, heeft een baard en zijn haar al jaren niet gewassen (ik heb t gevraagd, waarom zou je je haar wassen, de natuurlijke olieen beschermen je haar, jaja), hij had zo een groot gat in zijn kies dat hij bijna niet meer kon eten, maar hij had geen verzekering en was al meer dan een half jaar niet meer in de bewoonde wereld geweest dus ook geen tandarts kunnen bezoeken.. en dit alles is hij geworden omdat hij vroeger prof skateboarder was en niets anders kan dan dat en nu te oud is. Maar ik heb me kapot gelachen om die gast want hij zette iedere dag radio 90 aan en riep dan, hee Dutchy, blowing venga boys out of my speakers for you aight! Hahha.

In onzevrije dagen (4 dagen werken, 3 dagen vrij, 4 dagen werken) hebben we geweldige zonsondergangen gezien, uren gepraat bij het kampvuur, 20km uphill gehyked (kapot!), slangen gezien, te schattige chipmonkjes achtervolgd, kristalgrot bezocht, in de mooiste meren gezwomen en de grootste bomen van de wereld gezien. Helemaal fantastisch.

En nu ben ik weer in Santa Cruz dus. Morgenochtend vertek ik met een nieuwe samengestelde groep naar de woestijn. We zitten in de buurt van San Diego en LA dus onze vrijedagen gaan we daar vieren. Ben helemaal excited! De woestijn is overdag heel heet en snachts koud, dus ben benieuwd want afgelopen tentnachten sliep ik al met muts, handschoenen, termo, sokken etc, dus hoop dat ik warm genoeg zal blijven in de nacht, maar komt vast goed. De woestijn schijnt geweldig te zijn en is ook de locatie geweest waar scenes van de hang over zijn opgenomen dus movieset here I come!

Afgelopen weekend ben ik met new friends naar San Francisco geweest en hebben we een mega groot festival in Golden Gate Park bezocht. Ik wist niet wat ik zag! Hippies all over. Allemaal te rare weirdos die dansten op countrymuziek. Hippies hardcore in originele outfits. Fantastisch. Een omatje kwam naar me toe om te vragen of ik een spacetaco van haar wilde hebben. Spacetaco? Ja, ik maak ook vaak space spaghetti voor mijn man, vindt hij heerlijk. Jaja nee dank je ik hou t bij mijn biertje. Was een super leuk weekend en nu weer opgeladen om te gaan werken.

Super bedankt voor al jullie leuke, lieve een geestige reacties! Mama ik ben bearcarfull hoor! Hahha! De komende 10 dagen (ongeveer) dus geen internet, dus kan niet contacten, maar ik denk aan jullie allemaal! Bedankt voor alle support en ik zal snel weer wat posten als ik back ben!

Ps Als ik half Engelse woorden die niet kloppen heb geschreven komt dat door spellingscontrole op de comp en niet omdat ik denk dat ik Amerikaan ben nu :)

Pss Het internet is zo slecht en sloom en ik heb geen kans meer om ergens anders internet te vinden vandaag dus voor iedereen die ik nog niet heb terug kunnen schrijven (mede doordat een spamfreak mijn hotmail had gestolen, maar dankzij Marianne heb ik mijn email weer terug) ik lees al mijn mailtjes als ik weer terug ben en zal iedereen antwoorden

Psss Super lief nogmaals alle reacties word heel blij en vrolijk als ik lees dat iedereen zo aan me denkt!

Heel veel liefs!!!

Martine

Reacties

Reacties

Stephen

Martineeeee! Wauw wat klinkt het allemaal super geweldig! WOOOOW! Wordt er helemaal happy van! En je vertelt het met zoveel humor, echt geweldig. Hoop echt dat die garcon uit Japan een BFF van je wordt! GEWELDIG! En ook al is het werk afzien, je ziet al hoeveel enorm vette dingen je doet als je vrij bent! Best wel een beetje jaloers hiero! Geniet ervan Martine! GENIET! :D

jagoda

hey, super verhalen Martine !!

ik wil ook mee !
geniet nog van en ik wacht op volgende .

karrie

hahaha marti!!! OMG the imker look!!! super grappig! En al die types!! haha! Ben je niet helemaal gebroken?? En wat eet je daar in de woods?!?!
leuk verhaal weer!! Kiek uut naar de volgende haha!
veel plezier dushi!! xxxx

Pappa

Hoi lieve Martine. Schitterend verhaal. Heb besloten om vanaf vandaag niets meer aan de tuin te doen; heb je wat leuks te doen als je weer thuis komt. Je mag natuurlijk wel in je eigen bed slapen met een ehh teddybeer (zijn niet zo gevaarlijk).
Veel liefs.

Dick en Nella

Hallo Martine

San Francisco Here we come ,Maandag 11-10 en op dinsdag 26 -10 Is het je vrije dag?? Maybe we can meet!!!!

Succes daar. Wij gaan kijken of je het park goed hebt schoongemaakt!!!!

anita

Whahaha ik zie je al gaan!! Net over je kop! Maarja beter idd geen muggen gezoem all over!!!
Tof van dat hippiefestival! Lijkt me fantastisch... Zit je niet bij die andere NL chick in de grupo? Kga vanavond als t goed is in ons oude huisje gucken bij Marjo! Let u know hoe het was !! Heel veel succes met werken...krijg je per x andere werkzaamheden?!
Have fun!!! Kusss

Monique vd L

Chica, wat een fantastische verhalen! Ik kan me alles zo goed voorstellen, al die rare types, haha! Krijg zelf spontaan weer backpack-trek als ik dat zo lees! Anywya, wil alleen maar zeggen: ENJOY!!!! Maar dat gaat wel lukken zo te zien :-) Liefs uit Amsterdam!

Nathalie

Fantastisch!!! Genietse!!

mamma

Tjeetje, wat heb je al veel meegemaakt.!Knap van je hoor dat je met je super mooie nagels gewoon in de modder staat te woelen.
Wat een types ook daar!Maar dat maakt het juist zo boeiend.
Tip: kauwgom in een holle kies vult ook goed.
Succes met alles Tientje!
We denken aan je. Liefs van mamma

Lien

HAAAAAAAAAAAAAAAHHAAAAHAAHAHA dat muggen net! heerlijk! en die britste dude met z'n bier en sigaretten klinkt ook heel grappig :) tof verhaal weer 10tje :D xxx

Jeannet de Jong

Geweldig om je leuke verhalen te lezen.
Geniet ervan en.....werkse!

Marith

Haha, wat een super grappig verhaaltje weer! Ik ben benieuwd hoe de groep waar je nu mee op pad bent eruit ziet :) X

Sandra

Hi lief,
Wat cooool al je verhalen, in the middle of nowhere and meet real hippies!Sounds SOOOO good! I'm jealous!! Ik wil je nog steeds graag komen opzoeken in Engeland strakjes. Maar voor nu eerst heeel erg genieten daar!!

ENJOYYYY babe!

X San

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!