martinebakker.reismee.nl

USA, California... here I come!!


Hi ya all!
Mijn eerste berichtje vanuit Santa Cruz CA! Ik ben nu 3 dagen in de States en heb het nu al helemaal fantastisch. Ik zal even een update geven van mijn 3 days of USA wat lijkt alsof ik hier al weken zit.
Het moment op Schiphol dat ik door de douane moest en mn ouders en zusje zwaaiend achter liet, voelde toch wel als een knoop in mijn maag en ik vroeg mezelf zwaar af waarom ik dit mezelf aan zou willen doen. Wie gaat er nou in the world in haar eentje naar Amerika om weken van de buitenwereld afgesloten te zitten zonder douche, wc en een bed.. waar levensgevaarlijke beren rondlopen en je werkzaamheden zijn bomen planten en uitstervende vissen redden.. en dit heeft tot halverwege de vlucht naar San Francisco door mijn hoofd gespookt. Erger nog, mijn handen stopten pas met trillen toen ik nogmaals alle informatie had doorgespit in het vliegtuig en mezelf ervan had overtuigd dat het like super amazing zou worden, en toen zette ik mijn zorgen opzij en just enjoyed the moment.
Alleen zijn dus, met niemand iets overleggen, grappige dingen delen of hulp kunnen vragen. Gelukkig zijn Amerikanen heel behulpzaam en toen bleek dat mijn backpack niet was aangekomen hebben ze mij super geholpen. Ook in London toen ik bijna mijn vlucht had gemist waren de Engelsen ook very behulpzaam. Verder overleg ik constant hardop met mezelf en blijkt dat ik het best goed kan vinden met me, myself and I. We zijn zelfs uiteten geweest met elkaar. Dat is raaar.. alleen dineren.. maar goed ik vond dat ik dat moest doen en heb me heel erg vermaakt met naar obesitas Americans kieken en 3 diet coke refills :)
In mijn motel vlak bij het vliegveld heb ik vervolgens het klokje rond geslapen en ben de volgende dag terug gegaan naar het vliegveld om daar met mijn penvriendin, Irina te meeten.Na een uur hebben we elkaar gevonden , het klikte meteen heel goed en zijn samen met trein, trein, bus, busje... naar ons huis gereist. En dat huis...... is amazing!! Het is helemaal van hout, blauw geschilderd, met een heel lief hekje eromheen en precies zo als in de film.. waar normaal een schommelstoel staat, staan hier twee hele cute stoeltjes en een tafeltje waar je heerlijk kan zitten en naar je buren die het grasmaaien staren. Het is fantastisch, we wonen namelijk met 30 mensen in dit huis. Allemaal kamers, 3 verdiepingen met 4 stapelbedden per kamer, 2 woonkamers, 3 badkamers... en iedereen is tussen de 18 en 30 en van over de hele wereld. Ik voelde me bij binnenkomst een beetje als of ik een soort van big brother huisachige real world show binnen stapte. Allemaal verschillende types bij elkaar gezet en iedereen heeft het heel gezellig met elkaar.
En morgen begint dan onze eerste werkperiode. We gaan 10 dagen naar de Sequoia national park. Daar staan de grootste bomen van de wereld en wij gaan daar tussen slapen in tentjes! Joehoeee!! Er schijnt nog wel sneeuw (!) te liggen dus moeten ons warm aankleden. Halverwege de week zijn we 3 dagen vrij in het park en kunnen we gaan zwemmen, hyken, bergbeklimmen.. Ik weet nog niet precies hoe en wat maar krijgen zo een briefing.. maar eerst ga ik met wat rangermatties naar het strand om even uit te waaien. What a life!
Dus ik kan de komende 10 dagen niet contacten of updates geven maar als ik back ben zal ik alle rangerstorys posten op my blog!
How is Holland doing???
Send me updates!!
Keep you posted
Loves Martine
PS
Voor als jullie heel graag post naar mij willen sturen... Dit is niet mijn huisadres maar wel post adres...
Martine Bakker
333 Soquel Ave
Santa Cruz CA 95062
Byeee byee!!

Reacties

Reacties

Cynthia

Wow Martie! Vind het zo ontzettend goed van je! Ik ga je blog met heel veel plezier volgen. Veel succes en doe je best!!!! Heel veel liefs Cynthia (Korthagen)

Pappa en Mamma

Hi lieverd!
Wat fijn om te lezen hoe je het daar maakt!
Je start was in ieder geval wervelend en we zijn trots op je dat je het allemaal zo goed hebt gedaan in je uppie.
We gaan nu lekker je verhalen volgen en we vragen ons af:... hebben ze de beren al gewaarschuwd daar in het Sequoia park dat je in aantocht bent?
Be(er)careful.Veel liefs van Pappa en Mamma. xx

karlijn

hahaha beercareful :D!!!
joehoe ben ook trots op je!! Veel plezier en maak veel pics!!
xxxx

Mignon en Joost

Hoi Martine!

Wat klinkt dat gaaf zeg! Ik denk dat dit een geweldige periode zal worden! We zullen je verhalen blijven lezen. Heel veel plezier en neem alleen the bear necessities mee op je hike trips ;-)

x Mignon & Joost

Nathalie (van Mies;)

Wat klinkt dat allemaal heerlijk!!!!

Als ik dit lees, heb ik ook zulke kriebels zo'n avontuur tegemoet te gaan! Zo herkenbaar ook je verhaaltjes over het alleen-reizende bestaan haha! Geniet ervan & post nog maar veel van dit soort vermakelijke verhaaltjes :)

Xxx Nathalie

Nathalie (van Mies ;)

Wat klinkt dat allemaal heerlijk!!!!

Als ik dit lees, heb ik ook zulke kriebels zo'n avontuur tegemoet te gaan! Zo herkenbaar ook je verhaaltjes over het alleen-reizende bestaan haha! Geniet ervan & post nog maar veel van dit soort vermakelijke verhaaltjes :)

Xxx Nathalie

Gwijon

Wow Martine, wat een avontuur!! Klinkt goed!Zo te lezen ga je een supermooie tijd tegemoet!Ik ben benieuwd naar al je verhalen en natuurlijk de wildlife foto's! X Gwijon

Jaimy

Mart, wat ben je toch een chick met ballen.. vind het echt stoer van je! Have fun daar, en die beren kan je hebben!

x

Anita

Hahahah Klinkt super goed schat!! Vooral dat huis..zie het ECHT voor me!! Zo cool! En top dat je al leuke matties heb gemaakt!

Enjoy and beercareful whahahahhaha!!! kusss

Marith

Haha, wat een toffe story. Klinkt nu al goed joh! Enjoy en die bomen zijn inderdaad ECHT heel groot :)
x

Stephen

Martineee! Oh wat klinkt het al vetttt! :D

Volgens mij is het heel logisch dat je aan het begin je twijfels hebt maar juist de dingen waar je over twijfelt zijn vaak de allervetste! Geniet ervan en ik ben heeeeel benieuwd naar de storiesss! :D

Mary

Marty Party! Wat een heerlijk vooruitzicht dat je lekker de vrije natuur in gaat en heerlijk kan gaan genieten! Een beetje sneeuw, poeh maakt jou niet uit toch (?!) hihi! Ik zou graag even met je mee hyken, hier is het vreselijk weer, dus heb ook elke morgen een soort van survival voordat ik mijn bestemming heb bereikt.. voel ik toch nog een 'bonding' tussen ons ontstaan, ook al ben je zo ver weg! Geniet, Geniet en Geniet en maak lot's of friends! Big Kiss and Hugs!

ps. please make like amazing pictures of these enormous like tree kinda thingies!

Jolanda en Cor

Hoi Martine,
Wat een reislust! We gaan je verhalen weer volgen.
Geniet ervan en groetjes van ons allen.

Jolanda en Cor, Esther en Sylvia

Eliane

Wauw, te gek man! Ik voel helemaal met je mee hoe je vertrok vanaf Schiphol. Heel goed om te lezen hoe je jezelf toespreekt en dat je geniet met jezelf :) Ik zeg altijd, die heb je altijd bij je!
De plek klinkt helemaal super. Blijf genieten van de momenten en ik vind het super stoer dat je dit doet!

Kus

Ed en Glynis

Hi Martine, wat een leuk avontuur joh, je kunt zo langerhand wel een reis book/verhaal schrijven. Geniet ervan en vergeet niet veel fotoos te nemen. Ik denk dat ik ook m'n bedenkingen zou hebben tijdens het vertrek: maar wie weet vlak voordat je naar huis terug vliegt denk je misschien: ik ben wel gek om naar dat platte landje terug te gaan............... . Heb je je rugzak trouwens gevonden?
Heel veel liefs Ed and Glynis.

Lien

Hee martientje!
Oh ik ben blij dat het allemaal meevalt! Vind het zo leuk dat je dit gewoon doet allemaal. echt super vet. ik wens je heel veel succes en plezier. Hier gaat het ook goed allemaal. Zometeen komt Naomi even langs want ze is jarig vandaag :) KUS!!!

Noortje

Leuk joh!! Ik ga je verhalen wel volgen want ik vind het super dat je dit doet!!

Willemien

Hoi Martine,

Ben supertrots op je dat je dit doet. Geweldig man! Ik hoop dat je het super naar je zin gaat hebben en ik wens je heel veel plezier. Ga je verhalen lezen hoor!

Jeannet de Jong

Hoi Martine,

Heb je site gevonden en ga je verder volgen in Amerika. Ben benieuwd naar je belevenissen in Sequoia.
Ik heb natuurlijk ook even je verhalen over Zuid-Amerika gelezen (herkenbaar hoor!).
Martine, mooi zoals je het allemaal doet; geniet ervan!

Nina

Woeeehoeee!!!! Klinkt geweldig! Zet hem op Ranger! Kus

Marloes

Wuaaahh Tinus, klinkt echt cool hoor, ben benieuwd hoe je het in dat park hebt gehad!!hier is alles nog hetzelfde hoor, net terug van vakantie..heerlijk, veel te kort!!! nu weer bezig emt solliciteren enz.. geniet lekker van je avontuur daar en zie uit naar je verhalen!! xxx

Pappa en Mamma

Hi Tientje!
Hoe gaat het met je joh?Lukt het allemaal een beetje?
Heb je al een seqoia-boom(pje) 20 cm verplaatst? Zwaar hè!
We zijn zo benieuwd hoe je afgelopen dagen zijn geweest en kijken uit naar je verhalen!
We denken aan je. Succes met alles!
Veel liefs van Pappa en Mamma. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!